En Snäll VOIP Användare

.

Det är fantastiskt att vara snäll. Det är att vara trevlig, att le, att kallprata och ibland visa empati. Men hur det blir när man på nätet och inte med folk på riktig. Hur man kan vara elektroniskt snäll. Hur det blir när man är en VOIP användare och vill vara snäll. Här kommer några tips:

VOIP Video Call: Hur du pratar. Hur ditt ansikte ser ut. Glöm inte att ditt ansikte är det första kommunikation verktyg.

VOIP Presence Service: Din status på din VOIP messenger. till exemple: Du kan sätta en lämplig message på din voip messenger “Ursäkta mig jag kan inte prata nu”.

smileys Använda snälla emotion ikoner  i din VOIP messenger. Till exemple: Ett ansikte som ler eller skrattar.

Ringback tone: När man ringer dig, hör man en ton. Det är trevligt om man lyssnar på music istället för en vanlig ton (e.g. toooooot).

Voicemail message: Om du ringer nån och får inget svar, lämna ett snällt röstmedelande. Till exemple: detta röstmedelande: “Det är viktigt att prata med dig. Va snäll och ring mig senare”.

Man bör träna på att ge en positiv reponse till andra människor. Vi lever i ett samhälle och vi bör vara villiga att anpassa oss bra.


Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s